Ten tekst przeczytasz w 9 min
Być może wydaje ci się to mało prawdopodobne, ale 20 minut wystarczy na skuteczne wdrożenie programu lojalnościowego w firmie. Zobacz jak łatwo stworzysz własny program lojalnościowy.
Aby wdrożyć własny program lojalnościowy w systemie Klub Klienta potrzebne będzie urządzenie mobilne (smartfon lub tablet) z systemem Android w wersji 4.4 lub nowszej. Do działania systemu konieczny jest dostęp do internetu na tym urządzeniu.
2 min
Na swoim urządzeniu mobilnym uruchom sklep z aplikacjami (Google Play Store dla systemu Android lub App Store dla systemu iOS) i w wyszukiwarce sklepu wpisz “klub klienta manager”. Po wyszukaniu wybierz opcję zainstalowania aplikacji. Pakiet instalacyjny zostanie pobrany na urządzenie i w katalogu aplikacji znajdzie się Klub Klienta Manager.
W celu pobrania mobilnej aplikacji lojalnościowej Klub Klienta Manager możesz też przejść na stronę pobierania.
Pobranie i zainstalowanie aplikacji zajmie ci około 2 minut.
3 min
Uruchom aplikację Klub Klienta Manager. Rozpoczęcie z korzystania z aplikacji wymaga akceptacji dwóch dokumentów: regulaminu aplikacji i polityki prywatności. Po otwarciu każdego z dokumentów potwierdzasz jego akceptację. Po tej czynności aplikacja jest gotowa do pracy.
Zapoznanie się z regulaminem i polityką prywatności nie powinno ci zająć więcej niż 3 minuty.
1 min
Na zakładce Pulpit Managera w aplikacji wybierasz z górnego menu opcję Nowa firma. W formularzu edycyjnym wprowadzasz nazwę swojej firmy i jej opis a następnie zatwierdzasz dane.
Na wprowadzenie firmy wystarczy 1 minuta.
3 min
Punkty sprzedaży to miejsca, w których twoja firma prowadzi działalność. Klikając w nowo wprowadzoną firmę na pulpicie managera otwierasz ekran informacyjny firmy. Z dolnego menu Więcej wybierasz opcję “Dodaj punkt sprzedaży”. W formularzu wprowadzasz nazwę i opcjonalnie opis punktu sprzedaży. Dodajesz dane adresowe i kontaktowe punktu i zatwierdzasz. Jeśli twoja firma prowadzi sprzedaż w większej liczbie punktów, analogicznie wprowadzasz dane pozostałych punktów.
Na wprowadzenie punktów sprzedaży poświęcisz około 3 minut.
5 min
Możesz przystąpić do meritum, czyli do wprowadzenia twojego programu lojalnościowego. Z dolnego menu na ekranie informacyjnym firmy wybierasz opcję “Dodaj program lojalnościowy”. Wprowadzasz nazwę programu i jego opis lub slogan reklamowy.
Bardzo istotnym elementem identyfikującym twój program lojalnościowy od strony wizualnej jest zdjęcie. Możesz wybrać grafikę z galerii twojego urządzenia lub zrobić zdjęcie aparatem. Może to być np. logotyp twojej firmy lub zdjęcie siedziby. Jeśli nie dysponujesz odpowiednią grafiką, możesz wyszukać coś odpowiedniego w serwisach udostępniających zdjęcia z bezpłatną licencją na ich wykorzystanie, jak np. unsplash.
Zdjęcie programu jest głównym składnikiem ekranu programu lojalnościowego w panelu sprzedawcy oraz w aplikacji mobilnej klienta. Dlatego warto postarać się, aby grafika ta po pierwsze dobrze obrazowała działalność twojej firmy a po drugie była dobrej jakości.
Dodatkowymi elementami identyfikującymi twój program lojalnościowy są:
Określasz także budżet programu lojalnościowego, czyli procent kwoty wydanej przez kupujących, który chcesz przeznaczyć na punkty i nagrody dla klientów uczestniczących w programie. Definiujesz liczbę punktów za polecenie programu innym klientom, okres aktywności programu (domyślnie bezterminowo) i zatwierdzasz dane.
Wprowadzenie podstawowych informacji o twoim programie zajmie ci około 5 minut.
3 min
Teraz możesz już wprowadzić definicje punktów za zakupy, które będą otrzymywać twoi klienci. Klikając w program lojalnościowy na ekranie firmy przechodzisz do ekranu informacyjnego wprowadzonego programu. Klikasz “Dodaj punkty za zakupy” i przechodzisz do formularza definicji punktów. Na ekranie widzisz zaprezentowany powiększony kafelek z widokiem punktów w aplikacji. Definicja punktów obejmuje następujące elementy:
Na wprowadzenie kilku definicji punktów będziesz potrzebować około 3 minut.
Więcej przeczytasz we wpisie: Jak dobrze zdefiniować punkty za zakupy.
3 min
Na ekranie informacyjnym programu lojalnościowego klikasz “Dodaj nagrodę” i przechodzisz do ekranu edycji nagrody. Podobnie jak w przypadku punktów za zakupy, widzisz powiększony kafelek nagrody. Klikając w jego poszczególne elementy ustawiasz:
Możesz także dodać opis nagrody (np. określić dodatkowe warunki jej odbioru) oraz liczbę dostępnych sztuk nagrody.
Zdefiniowanie kilku nagród zajmie ci około 3 minut.
20 min
Gratulacje! Właśnie skończyłeś konfigurowanie swojego programu lojalnościowego i możesz rozpocząć jego udostępnianie klientom twojej firmy.
Jak widzisz, tworzenie programów lojalnościowych przy zastosowaniu odpowiedniego narzędzia, jakim jest Klub Klienta jest bardzo proste. W niedługim czasie zrealizujesz swój pomysł na program lojalnościowy dla klientów. Natychmiast po wprowadzeniu twój własny program lojalnościowy jest gotowy do działania:
Wdrożenie programu lojalnościowego w sposób opisany powyżej nie wymaga ponoszenia żadnych kosztów. Darmowy program lojalnościowy pozostanie takim, dopóki nie zyskasz 100 aktywnych klientów. Gdy twój program lojalnościowy rozwinie się bardziej, użytkowanie systemu wiąże się z niewielkimi opłatami. Szczegóły znajdziesz w cenniku.