Wdrożenie programu lojalnościowego w 20 minut

Ten tekst przeczytasz w 9 min

Wdrożenie programu lojalnościowego w 20 minut

Być może wydaje ci się to mało prawdopodobne, ale 20 minut wystarczy na skuteczne wdrożenie programu lojalnościowego w firmie. Zobacz jak łatwo stworzysz własny program lojalnościowy.

Aby wdrożyć własny program lojalnościowy w systemie Klub Klienta potrzebne będzie urządzenie mobilne (smartfon lub tablet) z systemem Android w wersji 4.4 lub nowszej. Do działania systemu konieczny jest dostęp do internetu na tym urządzeniu.

Gotowy? Zaczynamy wprowadzanie programu lojalnościowego

Zainstaluj aplikację Klub Klienta Manager

2 min

Na swoim urządzeniu mobilnym uruchom sklep z aplikacjami (Google Play Store dla systemu Android lub App Store dla systemu iOS) i w wyszukiwarce sklepu wpisz “klub klienta manager”. Po wyszukaniu wybierz opcję zainstalowania aplikacji. Pakiet instalacyjny zostanie pobrany na urządzenie i w katalogu aplikacji znajdzie się Klub Klienta Manager.

W celu pobrania mobilnej aplikacji lojalnościowej Klub Klienta Manager możesz też przejść na stronę pobierania.

Pobranie i zainstalowanie aplikacji zajmie ci około 2 minut.

Uruchom aplikację

3 min

Uruchom aplikację Klub Klienta Manager. Rozpoczęcie z korzystania z aplikacji wymaga akceptacji dwóch dokumentów: regulaminu aplikacji i polityki prywatności. Po otwarciu każdego z dokumentów potwierdzasz jego akceptację. Po tej czynności aplikacja jest gotowa do pracy.

Zapoznanie się z regulaminem i polityką prywatności nie powinno ci zająć więcej niż 3 minuty.

Wprowadź firmę

1 min

Na zakładce Pulpit Managera w aplikacji wybierasz z górnego menu opcję Nowa firma. W formularzu edycyjnym wprowadzasz nazwę swojej firmy i jej opis a następnie zatwierdzasz dane.

Na wprowadzenie firmy wystarczy 1 minuta.

Zdefiniuj punkty sprzedaży

3 min

Punkty sprzedaży to miejsca, w których twoja firma prowadzi działalność. Klikając w nowo wprowadzoną firmę na pulpicie managera otwierasz ekran informacyjny firmy. Z dolnego menu Więcej wybierasz opcję “Dodaj punkt sprzedaży”. W formularzu wprowadzasz nazwę i opcjonalnie opis punktu sprzedaży. Dodajesz dane adresowe i kontaktowe punktu i zatwierdzasz. Jeśli twoja firma prowadzi sprzedaż w większej liczbie punktów, analogicznie wprowadzasz dane pozostałych punktów.

Na wprowadzenie punktów sprzedaży poświęcisz około 3 minut.

Utwórz program lojalnościowy

5 min

Możesz przystąpić do meritum, czyli do wprowadzenia twojego programu lojalnościowego. Z dolnego menu na ekranie informacyjnym firmy wybierasz opcję “Dodaj program lojalnościowy”. Wprowadzasz nazwę programu i jego opis lub slogan reklamowy.

Bardzo istotnym elementem identyfikującym twój program lojalnościowy od strony wizualnej jest zdjęcie. Możesz wybrać grafikę z galerii twojego urządzenia lub zrobić zdjęcie aparatem. Może to być np. logotyp twojej firmy lub zdjęcie siedziby. Jeśli nie dysponujesz odpowiednią grafiką, możesz wyszukać coś odpowiedniego w serwisach udostępniających zdjęcia z bezpłatną licencją na ich wykorzystanie, jak np. unsplash.

Zdjęcie programu jest głównym składnikiem ekranu programu lojalnościowego w panelu sprzedawcy oraz w aplikacji mobilnej klienta. Dlatego warto postarać się, aby grafika ta po pierwsze dobrze obrazowała działalność twojej firmy a po drugie była dobrej jakości.

Dodatkowymi elementami identyfikującymi twój program lojalnościowy są:

  • ikona, którą wybierasz z listy podzielonej dla ułatwienia na kategorie; ikona zostanie nałożona na zdjęcie programu w panelu sprzedawcy oraz w aplikacji do zbierania punktów Klub Klienta;
  • podstawowy kolor, który przyjmą elementy aplikacji mobilnych pracujących w kontekście twojego programu.

Określasz także budżet programu lojalnościowego, czyli procent kwoty wydanej przez kupujących, który chcesz przeznaczyć na punkty i nagrody dla klientów uczestniczących w programie. Definiujesz liczbę punktów za polecenie programu innym klientom, okres aktywności programu (domyślnie bezterminowo) i zatwierdzasz dane.

Wprowadzenie podstawowych informacji o twoim programie zajmie ci około 5 minut.

Wprowadź punkty za zakupy

3 min

Teraz możesz już wprowadzić definicje punktów za zakupy, które będą otrzymywać twoi klienci. Klikając w program lojalnościowy na ekranie firmy przechodzisz do ekranu informacyjnego wprowadzonego programu. Klikasz “Dodaj punkty za zakupy” i przechodzisz do formularza definicji punktów. Na ekranie widzisz zaprezentowany powiększony kafelek z widokiem punktów w aplikacji. Definicja punktów obejmuje następujące elementy:

  1. Ikonę
    Ikonę wybierasz z listy podzielonej na kategorie, podobnie jak ikonę programu.
  2. Rodzaj zakupu
    Masz do wyboru: dowolny zakup, dowolny produkt, dowolna usługa lub konkretny zakup. Jeśli wybierzesz opcję konkretny zakup, wprowadzasz dodatkowo jego nazwę.
  3. Liczba punktów za zakup
    Liczbę punktów możesz przypisać do zakupu (liczba punktów za zakup pojedynczego produktu lub usługi) lub uzależnić od kwoty zakupu (liczba punktów za wielokrotność podanej kwoty). Po wprowadzeniu kwoty zakupu aplikacja podpowiada liczbę punktów, jakie otrzyma klient. Do tego przeliczenia jest używany wprowadzony wcześniej budżet programu.
  4. Informacja, za co są punkty
    Jeśli wybrałeś liczbę punktów przypisaną do zakupu, możesz określić rodzaj zakupu: za zakup, za usługę, za seans, za przejazd, za minutę itp. Jeśli wybrałeś punkty zależne od kwoty, tutaj pojawi się informacja “za każde N zł”.

Na wprowadzenie kilku definicji punktów będziesz potrzebować około 3 minut.

Więcej przeczytasz we wpisie: Jak dobrze zdefiniować punkty za zakupy.

Zdefiniuj nagrody za punkty

3 min

Na ekranie informacyjnym programu lojalnościowego klikasz “Dodaj nagrodę” i przechodzisz do ekranu edycji nagrody. Podobnie jak w przypadku punktów za zakupy, widzisz powiększony kafelek nagrody. Klikając w jego poszczególne elementy ustawiasz:

  1. Ikonę
    Wybór odbywa się identycznie jak dla programu i punktów za zakupy.
  2. Określenie nagrody
    Masz do wyboru następujące opcje związane z nagrodą:
    • dowolny zakup;
    • dowolny produkt;
    • dowolna usługa;
    • konkretny produkt lub usługa (i podajesz nazwę produktu lub usługi).
  3. Parametry nagrody
    Spośród dostępnych opcji wybierasz rodzaj nagrody i jej parametry:
    • zniżka procentowa (i wysokość zniżki w procentach);
    • zniżka kwotowa (i kwotę zniżki);
    • darmowy produkt lub usługa (i wartość nagrody);
    • prezent (i wartość prezentu).
    Niezależnie od tego, czy nagrodą będą rabaty za punkty czy inne korzyści, aplikacja sama wylicza liczbę punktów, za którą klient może ją otrzymać.

Możesz także dodać opis nagrody (np. określić dodatkowe warunki jej odbioru) oraz liczbę dostępnych sztuk nagrody.

Zdefiniowanie kilku nagród zajmie ci około 3 minut.

Wdrożenie programu lojalnościowego zakończone

20 min

Gratulacje! Właśnie skończyłeś konfigurowanie swojego programu lojalnościowego i możesz rozpocząć jego udostępnianie klientom twojej firmy.

Jak widzisz, tworzenie programów lojalnościowych przy zastosowaniu odpowiedniego narzędzia, jakim jest Klub Klienta jest bardzo proste. W niedługim czasie zrealizujesz swój pomysł na program lojalnościowy dla klientów. Natychmiast po wprowadzeniu twój własny program lojalnościowy jest gotowy do działania:

Wdrożenie programu lojalnościowego w sposób opisany powyżej nie wymaga ponoszenia żadnych kosztów. Darmowy program lojalnościowy pozostanie takim, dopóki nie zyskasz 100 aktywnych klientów. Gdy twój program lojalnościowy rozwinie się bardziej, użytkowanie systemu wiąże się z niewielkimi opłatami. Szczegóły znajdziesz w cenniku.