Zbieranie pieczątek, zbieranie naklejek, a ryzyko zachorowania

Ten tekst przeczytasz w 2 min

Zbieranie pieczątek, zbieranie naklejek, a ryzyko zachorowania

Tradycyjne programy lojalnościowe, takie jak zbieranie pieczątek na kartoniku, kolekcjonowanie naklejek na ulotkach, mogą stanowić ryzyko dla zdrowia w okresach zwiększonej podatności na zakażenia (jesień, wiosna).

Bardzo duża część firm stosuje tradycyjne programy lojalnościowe promując zbieranie pieczątek lub naklejek, które z czasem można wymieniać na nagrody lub rabaty.

Postanowiliśmy rozpatrzyć kwestię zagrożeń jakie mogą nieść fizyczne i bezpośrednie metody marketingowe. "Fizyczne", ponieważ klient otrzymuje do ręki kartę stałego klienta, ulotkę reklamową, kartę rabatową, itp. "Bezpośrednie", ponieważ konieczny jest kontakt sprzedawcy czy usługodawcy z klientem. Jak już zapewne się domyślasz może to stanowić ryzyko przeniesienia np. wirusa zarówno od sprzedawcy do klienta, ale także od klienta do sprzedawcy. Można to porównać do używania gotówki, na której także mogą znajdować się bakterie, wirusy czy grzyby.

Tradycyjne, wspomniane we wstępie, metody marketingowe są dość skuteczną metodą pośredniego wpływania na klienta. Sprawiają, że jest on przywiązany do firmy, częściej korzysta z usług lub częściej robi zakupy. Dodatkowo, co było widać w sieci sklepów nagradzających klientów pluszakami za zebranie określonej ilości naklejek, klienci stawali się ambasadorami marki namawiając do zbierania naklejek przez członków rodziny. Napędzali firmie sprzedaż i, co za tym idzie, odbierali klientów w danym okresie innym firmom. Czy w czasie pandemii, gdy szaleje wirus, oraz w okresach zwiększonego ryzyka, np. zapadalności na grypę, takie sposoby oddziaływania na klientów będą działały? Jeśli nie to rodzi się pytanie:

Jak zwiększać sprzedaż i jak zdobywać klientów?

W czasie szalejącego wirusa covid-19 oraz w okresach np. grypowych wszyscy rekomendują nowoczesne, bezdotykowe metody płatności. Taką zaletę posiada także Klub Klienta - aplikacja do zbierania punktów:

  • nie wymaga bezpośredniego czy pośredniego kontaktu fizycznego sprzedawca-klient - przekazanie punktów, odebranie nagrody za punkty odbywa się na zasadzie skanowania kodu QR z jednego telefonu komórkowego na drugi - całkowicie bezdotykowo
  • nie wymaga obecności klienta czy sprzedawcy - kod QR można przesłać mailowo lub przekazać kod aktywacyjny do wpisania w aplikacji

Mobilna aplikacja Klub Klienta nie tylko jest bezpieczniejsza, ale także posiada wszystkie atuty zbierania pieczątek lub naklejek podczas robienia zakupów. Można śmiało stwierdzić, że posiada szereg zalet, których naklejki czy pieczątki nigdy nie posiądą, mianowicie:

  • w czasie powszechności używania smartfonów jest zawsze pod ręką - nie zawieruszy się
  • zdobyte punkty mogą być bezprzewodowo, na odległość, przekazywane innym, np. członkom rodziny, znajomym - wystarczy przekazać kod lub udostępnić kod QR
  • sprzedawca, usługodawca ma pełną kontrolę nad przekazywanymi punktami (menadżer może na odległość przyznać punkty, np. w branży kateringowej)

Listę zalet naszej aplikacji znajdziesz np. z zakładce Klub Klienta FAQ (najczęściej zadawane pytania)

Podsumowując - stosowanie aplikacji lojalnościowych jest bardziej higieniczne i bezpieczniejsze z punktu widzenia zdrowia i chorób zakaźnych, a liczne zalety aplikacji pomagają odpowiedzieć na pytania tj. "Jak zdobyć klienta?", "Jaki jest skuteczny program lojalnościowy?" czy "Jak zwiększyć sprzedaż?".