Niniejszy artykuł przedstawia przykładowy program lojalnościowy dla serwisów samochodowych lub stacji obsługi samochodów.
Nasza przykładowa stacja obsługi samochodów oferuje usługi w zakresie przeglądów technicznych oraz czynności serwisowych takich jak np. wymiana oleju, klocków hamulcowych, wymiana płynów i filtrów itp. Na terenie serwisu prowadzi także sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i części samochodowych.
Dominującą część działalności firmy stanowi kilka standardowych czynności związanych z serwisowaniem samochodów. W związku z tym manager serwisu zdefiniował dla każdej z nich osobne punkty za zakupy, a liczby punktów są przypisane do konkretnych usług. Dzięki takiej definicji w panelu sprzedawcy oraz w mobilnej aplikacji lojalnościowej klienta poszczególne usługi stanowią osobne elementy (kafelki).
Na potrzeby obsługi zakupów w sklepie firmy zdefiniowane zostały punkty za zakupy zależne od ich kwoty. Eliminuje to konieczność wprowadzania wielu definicji i obejmuje dowolne towary. W panelu sprzedawcy pojawiają się one jako kafelek z nazwą "zakupy z sklepie".
Można sobie wyobrazić, że firma, dzięki umowie z producentem, ma dostęp do pewnych produktów po szczególnie atrakcyjnej cenie. Dzięki temu jest możliwe osiągnięcie wyższej marży przy ich sprzedaży. W celu ich promowania te produkty mają własną definicję punktów. Umożliwia to wyróżnienie ich w ofercie oraz objęcie promocją. Jest to realizowane przez ustalenie wyższej liczby punktów za ich zakup, niż wynika to z przelicznika ustalonego na podstawie zdefiniowanego budżetu programu. Uwidacznia się to w postaci paska z napisem "PROMOCJA" na kafelku w panelu sprzedawcy i w aplikacji do zbierania punktów.
Program lojalnościowy w firmie, którą podajemy jako przykład, obejmuje oczywiście także nagrody za punkty zebrane przez klienta. Podstawową kategorią nagród będą rabaty za punkty udzielone na usługi serwisowe i zniżki na zakupy w sklepie. Punkty mogą też być wymienione na usługi dostępne gratis. Przykładowy zestaw nagród w programie lojalnościowym serwisu samochodowego ze sklepem motoryzacyjnym obejmuje:
Zdefiniowany zestaw punktów za zakupy oraz nagród w programie lojalnościowym serwisu samochodowego zależy oczywiście od szczegółowego zakresu usług firmy oraz od specyfiki jej działalności. Może posłużyć jako punkt wyjścia, gdy chcesz wdrożyć program lojalnościowy w warsztacie samochodowym lub podobnego typu firmie z branży motoryzacyjnej.