Przykład 3: Usługi fotograficzne

Firma posiada studio fotograficzne, w którym realizuje sesje zdjęciowe dla klientów indywidualnych oraz zlecenia z zakresu fotografii produktowej i kulinarnej. Ponadto zajmuje się obsługą imprez okolicznościowych zapewniając oprawę fotograficzną.

Mogłoby się wydawać, że w tego typu działalności trudno jest zorganizować program lojalnościowy z powodu charakteru kontaktów klientów z firmą - nie jest on regularny a raczej incydentalny, związany z kalendarzem imprez okolicznościowych, na których klienci korzystają z usług fotografa.

Chociaż idea punktowego programu lojalnościowego rzeczywiście bardziej pasuje do działalności firmy, z której klienci korzystają regularnie, to rozwiązanie Klub Klienta może się okazać przydatne także do promowania i zdobywania klientów także firm nie spełniających tego warunku. Mowa tutaj o dostępnych w systemie mechanizmach promocji bazujących na polecaniu programu lojalnościowego przez klientów.

W ramach definicji programu lojalnościowego oprócz punktów za zakupy zostanie zdefiniowana nagroda za przystąpienie do programu w postaci procentowej zniżki na pierwszą fotograficzną sesję studyjną bądź wyjazdową. Klienci korzystający z usług firmy zostają poinformowani, że inni klienci przyjmując od nich polecenie w aplikacji otrzymają taką zniżkę i mogą ją zrealizować przy korzystaniu z usług firmy. W ten sposób każdy klient firmy z zainstalowaną aplikacją Klub Klienta staje się potencjalnie źródłem pozyskiwania nowych klientów. Mechanizm ten angażuje klientów i ma na celu stworzenie sytuacji, w której to klienci sami przyczyniają się do powiększania grona klientów korzystających z usług firmy.

Niezależnie od opisanego sposobu wykorzystania rozwiązania Klub Klienta, firma może zorganizować równolegle drugi program lojalnościowy dla klientów biznesowych korzystających z usług fotografii produktowej, np. sklepów internetowych lub firm cateringowych.